zondag 20 januari 2013

12: Bloemenbus

Ik heb vrij weinig met auto’s.
Ik heb mijn rijbewijs en ik rijd auto.
Een enkel automerk weet ik te herkennen aan het logo.
En ik weet wat voor auto’s mijn ouders hebben en hebben gehad.
Toch heb ik wel een voorkeur als mij gevraagd wordt wat voor een auto ik leuk vind.

De eerste auto die ik echt leuk vond, was de auto die voorkwam in de clip van Joss Stone bij het nummer Don’t Cha Wanna Ride.
Een witte auto.
Cabrio
Met bloemen erop.
Zo een auto wilde ik later ook, bedachte ik mij toen.
Ik zag het al helemaal voor mij.
Ergens voor een leuk prijsje een auto op de kop tikken.
Roze verven met bloemen erop.
En dan lekker gaan rijden.
Het plaatje is altijd in mijn hoofd blijven zitten.
Maar de uitvoering is er nooit van gekomen.


Mijn vriend heeft meer met auto’s.
Oude auto’s vooral.
Lekker zelf eraan sleutelen.
Zo rijdt hij zelf in een oude, blauwe DAF.
Soms start die niet. En soms regent het in de auto.
Soms raakt die oververhit. En soms is het een vrieskist.
Ondanks deze mankementjes, heeft het wel wat die auto.
Met de DAF op pad is een avontuur en zorgt voor veel bekijks.
Het heeft iets unieks. Iets eigens.

Eén liefde voor auto’s delen we samen.
En dat is een Volkswagen busje.
Dat Volkswagen busje is er in vele maten en kleuren.
Toch is het gekleurde Volkswagen busje met vele bloemen erop, voor mij het ultieme busje.
Flower Power ten top.

In deze afgelopen week, de week voor Moederdag, reed er een Bloemenbus door Nederland.
De Bloemenbus vertrok dagelijks vanuit een andere stad om gratis boeketten te bezorgen bij moeders in Nederland.
Een blauw met wit Volkswagen busje beschilderd met bloemen.
Ik had er graag een dagje in rond gereden …

Sinds kort staat er bij mijn moeder in de straat een Volkswagen busje.
Groen met wit.
Met op het dashboard een bloemenslinger.
Ja, ik was er meteen gek van.

Maar ik denk niet dat het er voor mij inzit.
Zo’n busje.
Nog niet in ieder geval.
Hebt u de prijs van zo’n busje wel eens gezien?
Dat kan ik als arme student nog niet opbrengen.
Ik doe het nog wel even met de groene (ja, dat dan weer wel) Citroen Saxo.
Bijnaam: schuursponsje.
En wanneer ik het nummer van Joss Stone in de auto hoor,
beeld ik mij in dat ik in zo’n gebloemde auto rijd ….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten