zaterdag 23 februari 2013

52: Zeg het met bloemen

Mijn laatste blog van mijn 52 weken project.
Een project waarbij ik elke week een blog over bloemen zou schrijven.
Een project dat zou resulteren in 52 berichten over bloemen.
Die 52 berichten zijn er gekomen.
Die 52 weken zijn er iets meer geworden.
Want er kwam toch steeds iets tussen: een vakantie, een deadline voor studie, het missen van inspiratie of gewoon even geen zin.
Maar met deze laatste blog staan ze er dan toch mooi: 52 berichten over bloemen.
Verschillende berichten.
Over mijn leven, over het leven of gewoon over een bloem.
Een soort bloemlezing: korte verhalen met eenzelfde thema.


Laatst nam een collega van mij afscheid.
Ik zou voor een mooie bos bloemen zorgen.
Een mooie bos was het zeker.
Ik kon mijn ogen niet van de bos afhouden.
Stiekem wilde ik de bos wel mee naar huis nemen.
Het was een grote bos bloemen met veel groen en roze, met onder andere roosjes en lisianthus.
Precies de kleuren en bloemen die ik mooi vind.
Maar ze waren niet voor mij.
Ze waren voor mijn collega van wie we die dag afscheid namen.

Vandaag neem ik met mijn 52 weken blog afscheid van u.
Ik zal u niet helemaal verlaten; ik zal blijven schrijven.

Mijn begeleider van mijn HBO studie heeft vorig jaar juni zijn laatste bericht voor zijn blog geschreven. Het onderwerp van zijn laatste bericht was afscheid.
In dat bericht beschreef hij ‘afscheid nemen’ in mooie woorden met een grote betekenis:
“Ieder afscheid is een beetje sterven. Maar ieder afscheid is ook een ontmoeting.”

Toen ik stopte met mijn ‘gewone’ blog schrijven, nam ik daar afscheid van.
Die pagina heb ik toen stil gelegd.
Ik startte met mijn 52 weken blog; dat was voor mij een ontmoeting.
Een ontmoeting met een andere manier van schrijven.
Met op een andere wijze naar dagelijkse gebeurtenissen kijken.
En een ontmoeting met bloemen.
Nu ik stop met mijn 52 weken blog, neem ik afscheid van dit project. De pagina komt stil te liggen.
Wie of wat ik nu zal ontmoeten dat weet ik nog niet.

Afscheid en ontmoeting.
Situaties waarin we niet altijd weten wat we moeten zeggen.
En daarom ….

…. ‘Zeg het met bloemen.’



Mocht u dit letterlijk willen nemen, neem dan eens een kijkje op www.zeghetmetbloemen.nl

Al mijn berichten over bloemen zijn te lezen op de pagina: http://bloemberichten.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten